Sophia Amoruso "#GIRLBOSS"

Net nežinau...

Įprastai apie perskaitytas knygas pasakyti turiu daug ką. Pirmosios mano knygų apžvalgos tinklaraštyje gavosi gal kiek ilgokos, ir iki galutinių variantų tekstai buvo trumpinti bent po kelias pastraipas... Atrodo, perskaitai knygą ir tieeeek ten visko! О kadangi skaitydama mėgstu pasižymėti vieną kitą kilusią mintį, tai viską sutalpinti į sąlyginai trumpą apžvalgą tampa iššūkiu :) Bet šį kartą daug rašyti rankos nelabai kyla. 

Skaičiau Sophios Amoruso "#GIRLBOSS". Nuo išleidimo 2014 metais ši knyga buvo visiškas hitas anglakalbėse šalyse. Goodreads ją pripažino kaip geriausią 2014 metų Business kategorijos knygą. Pusė mano skaitomų tinklaraščių barstė susižavėjimo šūksnius. Ir, aišku, aš užkibau ant kabliuko...

Kažkaip nesiverčia liežuvis šitą knygą vadinti verslo knyga. Gal labiau tiktų prie asmeninio tobulėjimo? Gal prie autobiografijų? Autorė - labai populiarios internetinės parduotuvės Nasty Gal įkūrėja ir vadovė. Man ji - tiesiog pankuojanti, maištaujanti paauglė, kuriai pasisekė. Būdama gal 21 metų, nebaigusi net mokyklos, neturėdama jokios krypties gyvenime, vagiliaujanti, keičianti darbus kaip kojines, iš dyko buvimo ji sugalvoja, kad reikia eBay pardavinėti daiktus. Iš pradžių pardavinėja vogtas knygas, paskui sugalvoja aukcionuose pardavinėti skudurynuose pirktus drabužius. Kadangi sugeba juos pateikti įdomiai, ne taip, kaip kitos eBay pardavėjos, pardavimai auga neįtikėtinu greičiu. Čia, žiūrėk, jau reikia samdytis asistentę, tuoj ir ieškotis patalpų, na, ir labai greitai tai tampa milijoniniu verslu su dideliais sandėliais, daugybe darbuotojų, žinomumu, Louis Vuitton bateliais ir Porsche...

Man labai nepatiko, kad Sophia Amoruso save TAAAAIP aukština... Kiekvienas knygos puslapis tiesiog šviečia pasitenkinimu savimi ir pasididžiavimu. Suprantu, kai neturi namų ir valgai iš konteinerio (tokių etapų autorės gyvenime būta), o po kelių metų valdai milžinišką kompaniją, galbūt ir natūralu. Bet tiesiog nelabai skaniai skaitėsi. 

Aš ir šiaip nemėgstu to garsaus rėkimo apie girl power. Nu faina, būkim stiprios, siekim savo tikslų, daug dirbkim, visa tai gražu, gerai, teisinga, bet knygoje tiek daug banalių išsireiškimų ir tas entuziastingas šūkčiojimas "tu gali" man visai nepatrauklus.

Nežinau. 
Aš iš tiesų esu labai didelė visokių asmeninio tobulėjimo knygų anti-gerbėja. Greičiausiai todėl man ši knyga atrodo banali, gan tuščia, tiesiog - nieko naujo. Aš iš jos tikėjausi kažko kito. Nepaisant to, manau, kad ji irgi turi savo skaitytoją. Kitaip iš kur tos liaupsės ir topai? 

Į lietuvių kalbą ši knyga nėra išversta. Gal todėl, kad Nasty Gal Lietuvoje nėra labai žinoma. Bet šią knygą anglų kalba galima įsigyti Humanite. O apie "#GIRLBOSS" oficialiai galima paskaityti knygos puslapyje

Beje, KAM TAS HASHTAG'as pavadinime, na kam???

Komentarų nėra